Een reisje Fria (koud) - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Christiaan Brons - WaarBenJij.nu Een reisje Fria (koud) - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Christiaan Brons - WaarBenJij.nu

Een reisje Fria (koud)

Door: Christiaan

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

08 Oktober 2012 | Venezuela, Caracas

Een reisje Fria (koud)

Deze week begon bijzonder, Ik was uitgenodigd met de jeugd om de salsa te dansen op de wii en na veel aandringen gaf ik maar toe om mee te gaan. Ik dacht alleen te zijn en allemaal damesdingetjes te gaan doen hh, maar omdat een jongen van de jeugd mee ging, gaf het mij hoop op een normale avond. We hebben de hele middag tot 7 uur gedanst en een uur gesport.

Dit was ook mijn eerste keer dat ik in en echt Venezolaans huis kwam. Leuk was dan ook iedereen van de familie erbij was. Na het dansen mocht ik daar douchen, wat iedereen daar veel doet. Alleen toen ik in de douch kwam ontdekte ik dat zij geen normale douch hadden maar een bak met water! Scheppen dus het koude water.

Toen ik klaar was ontdekte ik de mannelijke verzorging van Venezuela. Een vader gaf mij een flesje met talkpoeder voor mijn voeten, ook het gezicht moest met een goedje in gewreven worden en uit eindelijk kreeg ik speciale Deo. Volgens hen de beste.

Na wat complimenten ging ik met naar de kerk.

Laat in de avond begonnen de jongeren muziek te maken. Ik deed spontaan mee, ieder pakte een instrument een de gitaar de ander een piano en we begonnen uit ons hoofd muziek te maken tot glorie van God, Prachtig!

Verder heb ik ingepakt en voorbereid op de reis naar La Fria.

Op dinsdag reisden we 16 uren lang naar La Fria heb cowboys gezien, veel wachtposten onderweg en prachtige landschappen met bergen.

In La Fria werden we warm onthaald, door een gezin van 5 mensen, deze mensen waren allemaal erg verschillend van elkaar. De een zwart de ander slank en de een klein. Ik dacht erg multiculti, maar het was, een familie. Daar heb ik verteld wat ik van hen heb gehoord en wat ik kwam doen. Ik heb Engelse les gegeven. Toen ik daar was ontmoette ik veel mensen en begreep ik ook, waarom zij graag wilde dat er eens een kerk lid van een andere kerk langs kwam. Het is omdat de mensen zoveel contact met elkaar hebben in de kerken en op persoonlijk niveau.




Hier in La Fria(koud) was het tot in tegenstelling tot de naam erg warm.

We kregen veel eten en de vrouwen leken altijd voor de mannen te zorgen en zaten dan ook niet bij ons aan tafel. Maar de vrouwen waren helemaal niet schuchter, sterker ze waren tevreden. Dit vond ik zo fijn waren alle vrouwen maar zo, ik zou me spontaan, maar dat ben ik al;) ,bekeren!




We hebben spullen meegenomen voor Cuba en hebben we ook andere kerken even bezocht.

Ook heb ik even overnacht bij een andere familie op de terugweg, die familie gebruikte geen kraan, maar een houten wasbak met plastiek tonnetjes.




Op zondag waren de verkiezingen, op zaterdag zat iedere Caprillis stemmer met lichten te knipperen en met pannetjes aan het trommelen van 8 tot 9 uur s'avonds. Dat zou het teken worden van dat Caprillis Radonski gewonnen heeft. De mensen van beide kanten zongen veel promotie liederen, maar uiteindelijk won Chaves.


  • 09 Oktober 2012 - 11:57

    Else:

    Wauw, klinkt als een gave tijd daar in zuid amerika! Kan je nog wat foto's posten van het landschap daar?
    Veel zegen voor je komende tijd daar!

    groetjes Else

  • 17 Oktober 2012 - 03:43

    Christiaan C.L Brons:

    Dat zal ik doen wanneer ik het kabeltje heb van de camera. Deze week krijg ik hem binnen.
    God is altijd cool en zijn wegen zijn een groot avontuur ;)
    Hoe ist met jou, Willem en Isa?

    Groeten uit verwegistan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christiaan

Welkom op de site, leuk dat jullie op mijn profiel komen, om mij te volgen. Ik ga op reis via Stichting Woldwide Outreach, richting Venezuela. Daar zal ik samen met de kerk, Hiske en Bartha de bevolking in caracas helpen. Samen met hen zal ik veel nieuwe dingen leren en beleven, en dat wil ik met jullie delen. Gegevens: Op Dinsdag 18 September vertrek ik naar schiphol om op 19 september aan tekomen in Venezuela. Hiervolgen de gegevens van mijn voorlopige adres: Contactgegevens Venezuela: Post: Hiske en Bartha Engels Apartado(postbus) 80.814 1080-Caracas Venezuela Bezoekadres: Igelesia evangelica Rehoboth Caraca, Calle Las Palmas # 21-11 Las Minas de Baruta, Caracas Venezuela. Email: hiske.engels@gmail.com Tel. : ++58-(0)212-941.2587 Mijn giro is: 3474562

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 1207
Totaal aantal bezoekers 10246

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 17 December 2012

Caracas

Landen bezocht: