Beginnen met werken. - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Christiaan Brons - WaarBenJij.nu Beginnen met werken. - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Christiaan Brons - WaarBenJij.nu

Beginnen met werken.

Door: Christiaan

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

01 Oktober 2012 | Venezuela, Caracas

Deze week leerde ik een man kennen, die enorm is veranderd. Deze man had vroeger een groot drankprobleem, maar nu is hij een fijne kerel geworden. Toen hij zijn verleden vertelde was ik verbaasd, hij vertelde, dat hij door Jezus veranderd was. Zijn vrouw had voor hem gebeden met de gemeente, waardoor hij enorm was veranderd. Hij vertelde dat hij niet trots was op zijn verleden. Hij ging vroeger ook niet naar de kerk, maar zijn vrouw had hem overgehaald, daardoor werd hij een ander mens.


Met hem heb ik de elektriciteit aangelegd in de kerk en in de school, maar wij hebben ook een schommel gemaakt in de peuterschool. Wat ik erg opvallend vond was dat Venezulanen onder het werk gewoon alle tijd namen om met elkaar te praten. Ze zijn erg ontspannen bij hun werk.


Deze week heb ik ook met de jongeren opgetrokken, gevoetbald, gesport, gepraat en Bijbelstudie gehouden. Deze jongeren van 18 jaar mogen zelf ook een dienst leiden. Velen zijn erg bekwaam in de muziek. De kerk helpt hen ook hun school te betalen door middel van yoghurt die ze op straat verkopen. De ex-gevangenen, die in de kerk helpen, doen ook mee aan het verkopen.

Sommigen jongeren hebben hun vader verloren. Eén zelfs op 10 jarige leeftijd. Gelukkig had zijn vader hem geleerd om te tuinieren, hij onderhield genoeg tuinen om zichzelf te kunnen onderhouden en school te kunnen betalen en nu betaalt hij zelfs naast zijn school de studie aan de bijbelschool die hij volgt.

Velen in de kerk hebben een verhaal.

In de kerk zijn Hiske en Barta altijd bijna erg druk voor God en met de gemeentewerk.

Ze zijn deze week bezig met het voorbereiden van de reis naar Cuba. Barta en haar dochter Swannie zijn tijden bezig met wassen en sorteren van de kleding die ze voor Cuba hadden gekregen. Vele kledingstukken waren zo slecht dat je ze niet eens meer kon gebruiken. Hiske heeft nog allerlei spullen nog opgehaald. Ik mocht mee, onderweg in de stad waren opmerkelijke dingen te zien, zoals kratten vol met vlees en honderden kippen in kratten op elkaar gestapeld. Zag verder ook een man die een plastiek ding op zijn buik had zodat het leek of zijn darmen eruit kwamen, dit deed hij voor extra aandacht om te bedelen. In de stad was het erg druk, maar met een gebed kregen letterlijk we een plekje om te parkeren. :)

Er wordt bij Hiske en Bartha elke dag samen gebeden in de kerk en de Heer zegent het. Het zo mooi om elke dag iets van Gods hand te zien gebeuren. En dan zit zijn Geest ook nog eens in ons :D Jippie Jezus is Heer!

Met de verkiezingen is het grappig om te zie hoe de mensen stemmen proberen te winnen. Bv door eerst je de pas af te snijden en daarna voor te laten gaan, stikkers op je auto plakken, folders in je auto gooien en natuurlijk vlaggen zwaaien is erg populair. Het is een levendige boel ;)

Groeten uit Venezuela!


  • 03 Oktober 2012 - 19:11

    Lisanne :

    Hey Christiaan!

    Ik heb nu eindelijk je verhalen gelezen :)
    Je hebt al veel gedaan en meegemaakt, leuk!

    Nog veel plezier en lekker genieten! Groetjes Lisanne

  • 03 Oktober 2012 - 19:11

    Lisanne :

    Hey Christiaan!

    Ik heb nu eindelijk je verhalen gelezen :)
    Je hebt al veel gedaan en meegemaakt, leuk!

    Nog veel plezier en lekker genieten! Groetjes Lisanne

  • 04 Oktober 2012 - 21:45

    Ebe:

    Hoi Christiaan,

    Wat een avonturen zeg! Mooi om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Vooral doorgaan met bloggen!

    Ebe

  • 04 Oktober 2012 - 21:45

    Ebe:

    Hoi Christiaan,

    Wat een avonturen zeg! Mooi om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Vooral doorgaan met bloggen!

    Ebe

  • 08 Oktober 2012 - 21:09

    Christiaan C.L Brons:

    Heey Lisanne,
    Dankje hoe ist daar in Nederland.
    Je was op een van de eilanden geweest hoe was het daar:)?

    Groeten, Christiaan

  • 08 Oktober 2012 - 21:10

    Christiaan C.L Brons:

    Ebe dat zal ik doen;)

  • 08 Oktober 2012 - 21:10

    Christiaan C.L Brons:

    Ebe, dat zal ik doen;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christiaan

Welkom op de site, leuk dat jullie op mijn profiel komen, om mij te volgen. Ik ga op reis via Stichting Woldwide Outreach, richting Venezuela. Daar zal ik samen met de kerk, Hiske en Bartha de bevolking in caracas helpen. Samen met hen zal ik veel nieuwe dingen leren en beleven, en dat wil ik met jullie delen. Gegevens: Op Dinsdag 18 September vertrek ik naar schiphol om op 19 september aan tekomen in Venezuela. Hiervolgen de gegevens van mijn voorlopige adres: Contactgegevens Venezuela: Post: Hiske en Bartha Engels Apartado(postbus) 80.814 1080-Caracas Venezuela Bezoekadres: Igelesia evangelica Rehoboth Caraca, Calle Las Palmas # 21-11 Las Minas de Baruta, Caracas Venezuela. Email: hiske.engels@gmail.com Tel. : ++58-(0)212-941.2587 Mijn giro is: 3474562

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 10247

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 17 December 2012

Caracas

Landen bezocht: