Hollands feest - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Christiaan Brons - WaarBenJij.nu Hollands feest - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Christiaan Brons - WaarBenJij.nu

Hollands feest

Door: Christiaan

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

24 November 2012 | Venezuela, Caracas

Deze week ben ik met iemand kleden, speelgoed en poefen weg gaan wegbrengen. De poefen waren gewone schuimblokken. Deze werden in een pickup gestopt. En vaardig vastgezet. Het leuke was dat er niet veel moeite werd gedaan werd om de hoeveelheid in te schatten. Dus toen het laatste van de lading was geladen was dat zoveel dat de laatklep open gehouden werd, om ook daarop het een en ander op te zetten en ook op de randen van de laadruimte van de auto, waren bezet met poefen. En omdat er niet genoeg bindkabels waren werden er wat kleden, die we meenamen aan elkaar geknoopt, zodat we de lading er mee vast konden zetten. Dat was goed gelukt. Toch was de zelfbenoemde onbevreesde man, mij telkens aan het vragen of er niets afviel, waarop ik zei: ''wat is dat ben je bang?''


Deze week is ook de kerstboom van de zolder gehaald. Ik als eerste naar boven via een klein trapje, maar omdat de trapje laag was kon ik er niet bij. Dus ik klom op de zolderplank, alleen er was geen ruimte om goed te zitten, dus toen draaide ik terug, daardoor viel ik achterover op de trap. Swannie gilde: nee!! De metalen trap was stuk, maar gelukkig met dank aan de Heer. Ik had niks meer dan een schram op mijn teen. Toch was ik wel geschrokken. Ze geloofden niet dat ik niks had.


Toen ik uit de wc kwam stond Barta bij de deur, met de geschrokken Swannie en zei op een ernstige toon tegen mij: ''jongen niet stoer doen, vertel nou wat je hebt!'' Waar ik op zei: ''ik voel nu niks''. Hier bleef het niet bij want de kinderen waren ook geschrokken want zij hadden de. gordijnstok los getrokken. Dus een en al drukte. Na het gordijn op gehangen te hebben, gingen we verder met de taak op zolder. Andere trap erbij en naar boven, daar bleken vele dozen aangevreten te zijn door termieten uit de muur. Ai, dus de delen van de dozen en boeken weggooien En gif spuiten en dan de gaten in de muur gedicht. Omdeze redenen, word al het afval na 2 dagen weg gegooit, want er zitten vaak diertjes in die zich op van alles en nog wat botvieren.

Holland, ja ook hier zijn kleine sporen van Holland. En om dit te tonen word er om de zoveel tijd een Hollandse bijeenkomst gehouden. Daar ben ik dus naar toe geweest, het Haringfeest werd dit feest genoemd, jam. Eerst andermans nette schoenen aan(die te groot waren) en gaan. Eenmaal daar aangekomen, in het park waar het zou gebeuren. Waren er allenmaar oudere deftig geklede stellen met kinderen. Toch lieten we de teleurstellende hoeveelheid mensen ons niet klein maken. Nee onder de Nederlandse vlag vierden we feest! En obers kwamen af en aan met hapjes en op het einde een heerlijke haring. Geïnporteerd uit Nederland, dit alles onde het gezang van een Venezuelaanse man en zijn kareoke laptop. Onder het feest nog met verschillende mensen gesproken. Contacten zijn altijd belangerijk. Bv: als er wat is afgesproken en waar we heen moeten. Enz.
In Venezuela zijn de Nederlanders erg voorzichtig.
Ik ben bij een jonge geweest die 24 kogels in het lichaam heeft gehad. Hij is letterlijk met pinnen en schroeven weer in elkaar gezet. Ik weet niet precies de reden, waarom hij is beschoten. Wij kwamen bij hem op bezoek je zag dat hij pijn had. Zijn handen zijn stuk en zijn lichaam opgezwollen van water, de vraag is, waar komt dat water vandaan. Er is mij verteld dat hij 2 jongens tot geloof heeft gebracht des ondanks zijn gewonde lichaam. Zijn hoop haalt hij van de Heer en ik hoop dat hij nog verder zal genezen.
Verder heb ik nog stoelen van de kerk geschuurd, elektriciteit verbeterd , huishoudelijk werk verricht, gezongen over nu en straks, brieven geschreven en anderen Engels geleerd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christiaan

Welkom op de site, leuk dat jullie op mijn profiel komen, om mij te volgen. Ik ga op reis via Stichting Woldwide Outreach, richting Venezuela. Daar zal ik samen met de kerk, Hiske en Bartha de bevolking in caracas helpen. Samen met hen zal ik veel nieuwe dingen leren en beleven, en dat wil ik met jullie delen. Gegevens: Op Dinsdag 18 September vertrek ik naar schiphol om op 19 september aan tekomen in Venezuela. Hiervolgen de gegevens van mijn voorlopige adres: Contactgegevens Venezuela: Post: Hiske en Bartha Engels Apartado(postbus) 80.814 1080-Caracas Venezuela Bezoekadres: Igelesia evangelica Rehoboth Caraca, Calle Las Palmas # 21-11 Las Minas de Baruta, Caracas Venezuela. Email: hiske.engels@gmail.com Tel. : ++58-(0)212-941.2587 Mijn giro is: 3474562

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 10223

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 17 December 2012

Caracas

Landen bezocht: