Vertrek Hiske - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Christiaan Brons - WaarBenJij.nu Vertrek Hiske - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Christiaan Brons - WaarBenJij.nu

Vertrek Hiske

Door: Christiaan Brons

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

17 Oktober 2012 | Venezuela, Caracas

Na de dagen van de verkiezing was er een soort stilte. Hier en daar in de straten hoorde je geklop op pannetjes van onvrede. Sommigen zeiden ''gelukkig er is geen oorlog'' en dat was het ongeveer.

Deze week hebben de mensen van de kerk vele koffers ingepakt voor Cuba. De volgende dag bleek dat er jammer genoeg nog het een en ander gedaan moest worden. Waardoor er vreemde taferelen plaats vonden. Mensen gingen nog even weg om hun haar te doen, te eten en of nog even iets in te pakken. Er werd besloten te vertrekken. De vrouw die haar paspoort vergeten had zou later met de taxi komen. Na veel wachten op het vliegveld kwam ik er achter dat we een halve dag te vroeg waren vertrokken, dus waren we dik op tijd!:) ,maar ik ging niet naar Cuba. :P

Ik ben deze week ook erg ziek geweest van migraine, gelukkig werd ik liefdevol geholpen. Na een halve dag moest ik wat drinken en kreeg ik een spuitje zodat ik in ieder geval niet zou overgeven. Daarna kon ik zelf drinken en een pil slikken. Dit was allemaal voorgeschreven door de dochter van Hiske, een gediplomeerd arts, dus ik was in goede handen. Die nacht kon ik gelukkig weer staan.
Deze week heb ik de kerk schoongemaakt, ben meegereisd om de auto een goedkopere parkeerplek te geven, want het is krap in de Barrio, en Engels met de Venezulanen te praten, want ze leren graag Engels.

Ik heb geholpen met laden en lossen van evangelisch materiaal, muziek gemaakt met de jeugd, geholpen het huis schoon te maken, diensten bijgewoond en Spaans wezen leren en Spaanse tv gekeken.
 

  • 17 Oktober 2012 - 09:24

    Elise:

    Hey Christiaan,

    Leuk om weer wat te lezen. Vervelend dat je weer een migraine aanval had. Wel fijn dat de de dochter van Hiske je kon helpen en je gauw weer op de been was.

    Zo te lezen heb je het best druk daar! Lukt t wat met de Spaanse taal? Pa en ma komen deze week, ben benieuwd hoe ze het daar vinden!

    Groetjes, ook van Willem en Isa!




  • 17 Oktober 2012 - 09:24

    Elise:

    Hey Christiaan,

    Leuk om weer wat te lezen. Vervelend dat je weer een migraine aanval had. Wel fijn dat de de dochter van Hiske je kon helpen en je gauw weer op de been was.

    Zo te lezen heb je het best druk daar! Lukt t wat met de Spaanse taal? Pa en ma komen deze week, ben benieuwd hoe ze het daar vinden!

    Groetjes, ook van Willem en Isa!




  • 17 Oktober 2012 - 09:24

    Elise:

    Hey Christiaan,

    Leuk om weer wat te lezen. Vervelend dat je weer een migraine aanval had. Wel fijn dat de de dochter van Hiske je kon helpen en je gauw weer op de been was.

    Zo te lezen heb je het best druk daar! Lukt t wat met de Spaanse taal? Pa en ma komen deze week, ben benieuwd hoe ze het daar vinden!

    Groetjes, ook van Willem en Isa!




  • 17 Oktober 2012 - 09:24

    Elise:

    Hey Christiaan,

    Leuk om weer wat te lezen. Vervelend dat je weer een migraine aanval had. Wel fijn dat de de dochter van Hiske je kon helpen en je gauw weer op de been was.

    Zo te lezen heb je het best druk daar! Lukt t wat met de Spaanse taal? Pa en ma komen deze week, ben benieuwd hoe ze het daar vinden!

    Groetjes, ook van Willem en Isa!




  • 17 Oktober 2012 - 09:24

    Elise:

    Hey Christiaan,

    Leuk om weer wat te lezen. Vervelend dat je weer een migraine aanval had. Wel fijn dat de de dochter van Hiske je kon helpen en je gauw weer op de been was.

    Zo te lezen heb je het best druk daar! Lukt t wat met de Spaanse taal? Pa en ma komen deze week, ben benieuwd hoe ze het daar vinden!

    Groetjes, ook van Willem en Isa!




  • 17 Oktober 2012 - 09:24

    Elise:

    Hey Christiaan,

    Leuk om weer wat te lezen. Vervelend dat je weer een migraine aanval had. Wel fijn dat de de dochter van Hiske je kon helpen en je gauw weer op de been was.

    Zo te lezen heb je het best druk daar! Lukt t wat met de Spaanse taal? Pa en ma komen deze week, ben benieuwd hoe ze het daar vinden!

    Groetjes, ook van Willem en Isa!




  • 17 Oktober 2012 - 09:24

    Elise:

    Hey Christiaan,

    Leuk om weer wat te lezen. Vervelend dat je weer een migraine aanval had. Wel fijn dat de de dochter van Hiske je kon helpen en je gauw weer op de been was.

    Zo te lezen heb je het best druk daar! Lukt t wat met de Spaanse taal? Pa en ma komen deze week, ben benieuwd hoe ze het daar vinden!

    Groetjes, ook van Willem en Isa!




  • 17 Oktober 2012 - 09:26

    Elise:

    Nee hè, staat mijn bericht wel zeven keer geplaatst.....:(
    Dat was dus niet de bedoeling.....!

  • 17 Oktober 2012 - 22:39

    Christiaan C.L Brons:

    Heey Elise,

    Ik weet waardoor het komt ik zend ook telkens 2 keer..
    De taal kom ik telkens weer te kort, maar iedereen zegt beetje bij beetje. Poko, poko
    Maar ik snap de taal wel.

    Ik denk dat zij het erg leuk gaan vinden, Pa en ma kunnen het goed vinden met Barta en Hiske :)
    Eigelijk moeten zij dan ook even een stukje schrijven dat zou wel leuk zijn :p


    Groeten en liefs, Willem, ELise en Isa




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christiaan

Welkom op de site, leuk dat jullie op mijn profiel komen, om mij te volgen. Ik ga op reis via Stichting Woldwide Outreach, richting Venezuela. Daar zal ik samen met de kerk, Hiske en Bartha de bevolking in caracas helpen. Samen met hen zal ik veel nieuwe dingen leren en beleven, en dat wil ik met jullie delen. Gegevens: Op Dinsdag 18 September vertrek ik naar schiphol om op 19 september aan tekomen in Venezuela. Hiervolgen de gegevens van mijn voorlopige adres: Contactgegevens Venezuela: Post: Hiske en Bartha Engels Apartado(postbus) 80.814 1080-Caracas Venezuela Bezoekadres: Igelesia evangelica Rehoboth Caraca, Calle Las Palmas # 21-11 Las Minas de Baruta, Caracas Venezuela. Email: hiske.engels@gmail.com Tel. : ++58-(0)212-941.2587 Mijn giro is: 3474562

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 10221

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 17 December 2012

Caracas

Landen bezocht: