15 Jaars feestje - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Christiaan Brons - WaarBenJij.nu 15 Jaars feestje - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Christiaan Brons - WaarBenJij.nu

15 Jaars feestje

Door: Christiaan

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

07 December 2012 | Venezuela, Caracas

Het begon zo mooi, er was een feest wat wij in Nederland niet vieren. Het 15 jaar bestaans feestje voor meisjes. De gelukkige mocht onder veel toeschouwers op haar mooist gekleed in traditioneel paars haar intree doen. Waarbij zij zich van haar mooiste kanten lied zien voor de foto's, waarna opa, oma eerst en dan de rest van de famillie haar omarmde. Ik mocht samen met de kerkleden haar ook in de armen sluiten. Ze kreeg verder allerlei tekeningen van de jongere kinderen, en begon te huilen. Daarna werd ze op een aparte stoel gezet. De vader prikte een opgeblazen ballon door, waar prachtige schoenen voor haar inzaten, die hij om haar voeten deed.
De muziek voor het dansen werd aangezet en vader ging als eerste dansen, vervolgens de rest van de familie. En nog later mochten wij ook met haar dansen. Er was veel eten en spelletjes zoals: tafeltennis en domino (op een speciale tafel).
Toen het donker was werden er vuurballonnen opgelaten en de kaarsen op verjaardagstaart aangestoken. Jammie! Onder het luide gezang straalde het gezicht van het meisje. Prachtig!
Ik ben op ziekenbezoek geweest. Met twee vrouwen en een man uit de kerk. Bij het ziekenhuis aangekomen is het normaal om op de ambulanceplaats te pakeren. Verder gingen we niet door de hoofdingang maar door de nooddeuren van de ambulance, maar ach. Er waren velen vreemd kijkende ronddolende zieken voor die nooddeur met een bewaker, die ons vroeg wat we kwamen doen en toen het was goed.
Daar lag de zieke vrouw in een nog al lege zaal, waar zij soms het evangelie vertelde. Na een gesprek met haar gingen de twee vrouwen de mensen vertellen over Jesus en evangelische literatuur uitdelen. Zowel aan een man die in de zaal lag en een vrouw achter haar bureau als aan een arts. Het zag er allemaal zo kalm uit het was net of deze mensen alle tijd hadden. De vrouw waar we voor kwamen had best lekker eten en ook tv, allemaal erg bijzonder.
Ik Hielp afgelopen week iemand met zijn bedrijf.Dit bedrijf verhuurde materieel en wij gingen het wegbrengen. Eenmaal aangekomen hebben we geduldig gewacht, zo'n twee en een half uur voordat er iemand kwam. Een ding is zeker hier zijn ze geduldig en gewend te wachten. Ze worden hier dan ook niet per uur betaald.
Verder heb ik geholpen met het versieren van het schoolkerkhuis, kerst wordt hier groots gevierd.elektrische apparaten gerepareerd, Spaans geleerd, poefs opgehaald.
De groeten uit Venezuela!

  • 07 December 2012 - 17:31

    Elise:

    Bijzonder hoor! Leuk de foto's erbij.

    Gaat het verder goed? Hier alles ok. Ik ben nu 32 weken zwanger. Nog een weekje werken dan ga ik met zwangerschapsverlof. Volgens mij kom jij dan ook rond die tijd thuis, toch?
    We hebben in iedergeval voor jou ook alvast eten besteld voor kerst, dus dat komt goed....;)

    Nog heel veel plezier de komende tijd en tot gauw,

    Groetjes Elise

  • 08 December 2012 - 22:23

    Else:

    Hey broeder
    Leuk om al je verhalen te lezen!
    Lukt het al om spaans goed te verstaan en te praten?

    Veel zegen de komende periode;)

  • 13 December 2012 - 11:09

    Rafaela :

    Heyy Christiaan! wat gaaf om te horen! geniet van je tijd daar! ben best een beetje jaloers op je hoor:p dat je daar nu bent haha, doe ze de hartelijke groeten ,heel veel zegen bij je wer,groetjes rafaela

  • 13 December 2012 - 17:15

    Christiaan C.L Brons:

    Heey Elise

    Aa leuk dan zie ik je vast snel (en je nu dikke buik) als ik thuis ben :)!
    Kun je een beetje goed lopen of voel je het echt als je loopt?

    Dankje voor het eten ik zal jullie wel straks betalen en ook voor papa's cadeau.

    Nu ik bijna weg ga mag ik volgens mij gevoel wel snel vertrekken, want ik vind het niet leuk om te denken ''straks ben ik hier weg mensen.''

    tot over 5 dagen. Doe de groeten aan Willem, Isa en de baby in de buik :p
    Doeidoei

  • 13 December 2012 - 17:26

    Christiaan C.L Brons:

    Heey Else,

    Ja ik krijg er complimenten voor(voor het geen wat ik kan verstaan:).
    Het is ook erg leuk om te merken dat je steets meer kunt zeggen. Het is net als of je een proefwerk hebt gehaald wanneer je een goed gesprek hebt gehad.
    yo soy muy contento cuando yo hablar bueno.

    Hoe ist met jou engels en spaans kun je al soepel spreken?
    como estas tu Engles y Español.

    Bueno tarde y Dios te Bendiga.

    Christiaan



  • 13 December 2012 - 17:26

    Christiaan C.L Brons:

    Heey Else,

    Ja ik krijg er complimenten voor(voor het geen wat ik kan verstaan:).
    Het is ook erg leuk om te merken dat je steets meer kunt zeggen. Het is net als of je een proefwerk hebt gehaald wanneer je een goed gesprek hebt gehad.
    yo soy muy contento cuando yo hablar bueno.

    Hoe ist met jou engels en spaans kun je al soepel spreken?
    como estas tu Engles y Español.

    Bueno tarde y Dios te Bendiga.

    Christiaan



  • 13 December 2012 - 17:31

    Christiaan C.L Brons:

    Hola Rafaela!

    Dankje het is ook iets om jaloers op te zijn :p
    Maar ik zal de groeten geven en dank je hartelijk voor je zegen.

    Misschien kunnen we met ze 3 eens afspreken om bij te praten als ik terug ben. ik heb nog 4 dagen hier.
    Groeten en Gods liefde toegewenst,
    Christiaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christiaan

Welkom op de site, leuk dat jullie op mijn profiel komen, om mij te volgen. Ik ga op reis via Stichting Woldwide Outreach, richting Venezuela. Daar zal ik samen met de kerk, Hiske en Bartha de bevolking in caracas helpen. Samen met hen zal ik veel nieuwe dingen leren en beleven, en dat wil ik met jullie delen. Gegevens: Op Dinsdag 18 September vertrek ik naar schiphol om op 19 september aan tekomen in Venezuela. Hiervolgen de gegevens van mijn voorlopige adres: Contactgegevens Venezuela: Post: Hiske en Bartha Engels Apartado(postbus) 80.814 1080-Caracas Venezuela Bezoekadres: Igelesia evangelica Rehoboth Caraca, Calle Las Palmas # 21-11 Las Minas de Baruta, Caracas Venezuela. Email: hiske.engels@gmail.com Tel. : ++58-(0)212-941.2587 Mijn giro is: 3474562

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 10197

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 17 December 2012

Caracas

Landen bezocht: