Hard werken - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Christiaan Brons - WaarBenJij.nu Hard werken - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Christiaan Brons - WaarBenJij.nu

Hard werken

Door: Christiaan

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

28 November 2012 | Venezuela, Caracas

Deze week heb ik geholpen met het slopen van een huis, gedeeltelijk dan:) want het waren maar een paar muren die we moesten doorbreken. Dit deden we met een 2 mokers. Alleen ik werd jammer genoeg ziek en later ook migraine . Ik werd ziek en mijn handen waren beiden open. De Venezulanen waren geschrokken en hadden meteen Hiske gebelde om mij op te halen. Maar die had geen auto beschikbaar, dus ging hij en zijn dochter Swannie met een taxi mee. Ondertussen was ik al ingedommeld op een kruk, dus zij gaven mij een piepschuim matras om op te liggen. Maar na een tijdje lekker te hebben geslapen te hebben wil de ik wel weer werken, toch toen Hiske het verbood, wist ik dat mij erbij neer moest leggen.
Zodat mijn medewerkers mij toeriepen ''je gaat niet dood hier!''
Achteraf bleek dat ik te weinig suiker in mijn bloed had (te weinig gegeten dus). Swannie is namelijk dokter en die hoorde hoe het begon en zei meteen. Dat zijn symptomen van te weinig suiker. Ze hadden al voorzien een paar koekjes, mmm.
De volgende dag hersteld. En de conclusie gehoord dat ik aan swakkie swakkie leid.. haha
Ik heb mogen evangeliseren. Natuurlijk had ik een probleem dat is dat ik de taal niet zo goed ken, maar toch mee met de evangelisatiegroep. Ik werkt samen met een man en vrouw. Zij gingen naar mensen toe die zaten te niksen. Ze vroegen dan het een en ander en dan pakte ze de bijbel. Ze wiste van te voren al wat ze gingen vertellen welke bijbel verzen. Er bekeerde zich die dag drie mensen. Glorie aan de Heer, want Hij doet in de harten meer.oy
Voor de rest heb ik appraten gerepareerd, zieken bezocht in het ziekenhuis, de kerstboom opgetuigd en gestudeerd.

  • 28 November 2012 - 17:31

    Elise:

    Hey Christiaan,

    Wat vervelend da je weer een migraine aanval kreeg. Heb je er nu meer last van, of minder?
    Fijn dat het goed gaat daar. Je verzet, zo te lezen, veel werk.

    Nog even en dan is dit avontuur voorbij. Gaat snel! Vind je t jammer dat je weer terug moet?

    Groetjes Elise

  • 28 November 2012 - 17:31

    Elise:

    Hey Christiaan,

    Wat vervelend da je weer een migraine aanval kreeg. Heb je er nu meer last van, of minder?
    Fijn dat het goed gaat daar. Je verzet, zo te lezen, veel werk.

    Nog even en dan is dit avontuur voorbij. Gaat snel! Vind je t jammer dat je weer terug moet?

    Groetjes Elise

  • 28 November 2012 - 19:22

    Christiaan C.L Brons:

    Heey Elise,

    Nee ik heb hier niet meer last van migraine dan in Nederland, daar komt bij dat ik ook hier erg goed verzorgt wordt :)

    Ja ik vind het jammer, zou veel liever verder werken hier. Maar als ik in Nederland ben ga ik me wel voorbereiden op de volgende keer, dat ik ga!
    Ik vind het wel leuk om straks iedereen weer te zien.

    Heeft Maarten al een kerst stuk bedacht:)
    Hoe ist met jou zwangerschap?

    Groeten en zegen aan heel je gezin,
    Christiaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christiaan

Welkom op de site, leuk dat jullie op mijn profiel komen, om mij te volgen. Ik ga op reis via Stichting Woldwide Outreach, richting Venezuela. Daar zal ik samen met de kerk, Hiske en Bartha de bevolking in caracas helpen. Samen met hen zal ik veel nieuwe dingen leren en beleven, en dat wil ik met jullie delen. Gegevens: Op Dinsdag 18 September vertrek ik naar schiphol om op 19 september aan tekomen in Venezuela. Hiervolgen de gegevens van mijn voorlopige adres: Contactgegevens Venezuela: Post: Hiske en Bartha Engels Apartado(postbus) 80.814 1080-Caracas Venezuela Bezoekadres: Igelesia evangelica Rehoboth Caraca, Calle Las Palmas # 21-11 Las Minas de Baruta, Caracas Venezuela. Email: hiske.engels@gmail.com Tel. : ++58-(0)212-941.2587 Mijn giro is: 3474562

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 10208

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 17 December 2012

Caracas

Landen bezocht: